środa, 29 grudnia 2010

Wojciech Mann "Rockmann"



Wojciech Mann po raz pierwszy opowiada o swej młodości, przygodach z muzyką i muzykami oraz o tym, dlaczego nie został saksofonistą.








Kto z Nas nie zna Pana Wojtka Mana? Z radia, telewizji,festiwali... Sam jego widok powoduje, że buzia mi się uśmiecha, dlatego też z wielką ochotą sięgnęłam po książkę Jego autorstwa.
"Rockmann" to wspomnienia autora związane z muzyką, od najwcześniejszych lat, poprzez pierwsze radioodbiorniki, skończywszy na największych polskich Festiwalach.
Tak więc poznajemy epizody z życia Pana Wojtka. Spotkania z gwiazdami zarówno polskiej jak i zagranicznej sceny muzycznej, wspólne z nimi imprezowanie, pracę w radiu, najpierw w radiowej Trójce, później w stworzonym przez siebie Radiu Kolor. Tym sposobem dowiadujemy się jak hobby jakim od początku była muzyka a głównie Rock And Roll stało się zajęciem na całe życie
Moje osobiste wspomnienia związane z autorem z racji wieku nie sięgały daleko, dlatego ta książka idealnie uzupełniła moją wiedzę na temat Pana Wojtka.
Napisana jest w sposób typowy dla Wojciecha Manna. Z dystansem do własnej osoby i z dużą dawką humoru

Dodatkowym atutem książki są niewątpliwie unikatowe zdjęcia zgromadzone w dużej mierze przez samego autora. Sama książka jest wydana bardzo ładnie, w kolorach niewątpliwie w oczy się rzucających ;)

Minusem jest na pewno to... że jest taka krótka. Niecałe 200 stron, z czego duża część to zdjęcia i inne dodatki, więc lektury wystarczyło na 3 godziny :)

Polecam

14 komentarzy:

  1. Książka dla mnie obowiązkowa:) Kto słucha Trójki ten wie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie książka lepsza jest dla osób w wieku W. Manna- przypominają sobie poszczególne wydarzenia, rozumieją je itp. Ale fakt dla młodych ludzi również może być ciekawą lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja jakoś teraz ochłonęłam w związku z tą książką. Poczekam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wręcz muszę ją przeczytać - samo zdjęcie aż mnie woła:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj ju sie ciesze na te lekture...

    OdpowiedzUsuń
  6. o pochłonęłaś :O) :o)
    szybciej byś skończyła gdybym nie przeszkadzała :O)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi się książka bardzo podobała, chociaż fakt - skończyła się nagle. Pana Manna, mimo mojego wieku, uwielbiam - obecność przy radiu, w czasie jego audycji obowiązkowa! :)
    O jego książce też pisałam u siebie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. gdzieś kiedyś... :)

    p.s spontanicznie wybyłam ale mam nadzieję, że zdążę wrócić zanim pojedziesz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię Pana Manna - niezwykle sympatyczny człowiek :) Z chęcią przeczytam Jego książkę, o ile nadarzy się ku temu okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo chętnie przeczytałabym tę książkę.
    Muszę ją w najbliższej przyszłości kupić :]

    OdpowiedzUsuń
  11. Pana Wojtka znam głównie z Szansy na sukces, ale jest w nim cos takiego, że od razu wzbudza w człowieku sympatię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię go i to jak opowiada o muzyce w swoich audycjach dlatego prędzej czy później na pewno ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń

Baner