wtorek, 21 grudnia 2010

Guillaume Musso "Ponieważ Cię kocham"




Czuję się w 100% usatysfakcjonowana :)
Jak to w przypadku Musso, zostałam całkowicie zaskoczona. Wydawało mi się, że już już wiem co się stało, a ostatecznie zakończenie okazuje się zupełnie inne niż w moich wyobrażeniach.

Mark i Nicole wiodą szczęśliwe życie. On jest psychologiem, ona skrzypaczką... mają śliczną córeczkę Laylę. Pewnego dnia Layla znika bez śladu, a ojciec dziewczynki spada na dno rozpaczy. Nie mogąc pogodzić z tym co się stało odchodzi od żony, porzuca dotychczasowe życie i staje się bezdomnym.
Pewnego dnia ratuje Nicole przed bandytą, który próbuje ją zabić. Jednak i tym razem żonie nie udaje się skłonić go do powrotu. Po kilku dniach Nicole dzwoni z informacją, że Layla żyje i została odnaleziona. Dzieje się to dokładnie 5 lat po jej zniknięciu. Mark pełen obaw leci na spotkanie z Córką. Tak zaczyna się jego podróż do wybaczenia i pogodzenia z życiem.
W czasie lotu samolotem, w życiu Marka pojawiają się jeszcze piętnastoletnia Evie i gwiazda brukowców Alyson. Losy tych trzech osób, a także Nicole i Przyjaciela Marka Connora są nierozerwalnie złączone

To moja druga książka Musso, i o ile w poprzedniej czynnik magiczny występował i był niewytłumaczalny, o tyle w tej magię można racjonalnie wytłumaczyć. Wszystkie wątki, które rozpoczął autor mają zakończenie i nie musimy się zastanawiać co by było gdyby. Zakończenie oczywiście niezwykle zaskakujące. Otworzyłam szerzej oczy ze zdumienia. Nigdy nie wpadłabym na coś takiego...
Książkę czyta się jednym tchem. Mnie z przerwami zajęła niecałe 4 godziny :) Dlatego jeśli nie macie chwili, żeby usiąść i się zagłębić, to jej nie zaczynajcie ;) Nie można się oderwać :) Bardzo dobra powieść psychologiczna.

Polecam :)

16 komentarzy:

  1. Nic jeszcze nie czytałam G.Musso, ale mam w domu jedną książkę tego pisarza i muszę ją w końcu przeczytać - tym bardziej, że wszystkie opinie na temat jego powieści są bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie książki Musso przeczytałam- uwielbiam, i polecam gorąco całą resztę. Wartka akcja, ciekawie, przyjemnie, czego więcej chcieć:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak ta książka też mnie zaszokowała:D Byłam już taka pewna a tutaj coś TAK NIESPODZIEWANEGO.
    Bardzo polecam:) Książki Musso są świetne!
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No to i ja się muszę za Musso zabrać. Takie dobre recenzje ma.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie czytałam i na razie nie po drodze mi do książek tego autora - żadnej jeszcze nie mam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie przeczytam :) Już zapisuję na swoją listę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmm ... ale Mark nie będzie chyba w związku z Evie, mam nadzieję ? ;D

    [ pamietnik-czytania.blog.onet.pl ]

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. na tego pana książkę mam chętkę od dawna ;) jednak nie mogę znaleźć. ;| recenzja super ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, że warto przeczytać :)
    Muszę jej poszukać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też właśnie wczoraj ją skończyłam, jestem Musso zachwycona :) jego książki się połyka jednym haustem a nie czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi też się bardzo podobała. Teraz tylko sięgnąć po coś jeszcze tego autora. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak na razie czeka na mnie "Potem" tego autora właśnie, a czy sięgnę po inne powieści, to zobaczymy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. chwilowo nie mam ochoty, ale pewnie kiedyś sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś nie ciągnie mnie do książek tego autora. Może jednak kiedyś spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Również jeszcze nie czytałam nic tego autora, ale chyba zacznę od tej książki. Zaciekawiła mnie postawa Marka i bardzo chciałabym poznać bieg tej historii i jej - jak zapewniasz - zaskakujące zakończenie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. jeszcze nie poznałam tego autora, ale czuję, że muszę to zmienić, a Twoja recenzja sprawiła, że na pierwszy ogień pójdzie właśnie ta pozycja ;)

    OdpowiedzUsuń

Baner