piątek, 15 października 2010

Cecelia Ahern "Gdybyś mnie teraz zobaczył "


Romans pióra autorki słynnej, ekranizowanej teraz powieści "PS Kocham Cię". Zabawna i wzruszająca opowieść o tym, jak bardzo różni się zobaczenie, od uwierzenia. Książka Cecelii Ahern jest pełna charakterystycznego dla jej pisarstwa ciepła, humoru i wzruszeń. Jest to historia z sercem - i odrobiną magii. Pewnego dnia w życiu uporządkowanej i poważnej, zapracowanej Elizabeth Egan i jej siostrzeńca pojawia się tajemniczy przybysz. Ivan jest beztroski, spontaniczny i zawsze szuka przygód - stanowi jej zupełne przeciwieństwo. Szybko zaraża ją swoją radością i humorem i Elizabeth zaczyna zmieniać swoje życie w sposób, w jaki nigdy sobie tego nie wyobrażała. Ivan jednak musi zniknąć z jej zycia, bo jest.. Niewidzialnym Przyjacielem i jak to niewidzialni - znika.


O ile moja poprzednia lektura była mroczna i przytłaczająca, to ta pozwoliła mi się odprężyć i odpocząć :)

Historia dość nietypowa, bez typowego dla powieści o miłości Happy Endu.

Ivan pojawia się, prosto z Krainy bajek, w życiu Luka i staje się jego "niewidzialnym" przyjacielem. Ciocia Luka Elizabeth to ułożona i pedantyczna osoba, która nie jest w stanie uwierzyć w istnienie Ivana. Jednak problemy, które od dzieciństwa ciągną się za Panią Egan i tęsknota za miłością powodują, że i Ona w końcu zaczyna widzieć Ivana. Jednak w przeciwieństwie do Luka nie zdaje sobie sprawy że widzi go tylko Ona a inni nie. Beztroski i spontaniczny Ivan przemienia życie grzecznej i ułożonej Elizabeth. Dodaje mu barw, których wcześniej brakowało, a z czasem zakochuje się w swojej "podopiecznej" Jednak Ivan to postać magiczna, a co za tym idzie...

Więcej nie zdradzę :)

Książka jest optymistyczna, zabawna i magiczna, a czyta się ją łatwo i przyjemnie.
I zakończenie, mimo że nie takie jakiego się spodziewamy, jest bardzo optymistyczne.

5 komentarzy:

  1. Ależ mi się tu podoba :)

    A na książkę mam wielką ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Również czytałam, bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Narobiłaś mi smaku. Ale najpierw i tak przeczytam "P.S. Kocham Cię".:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam zamiar przeczytać książkę. "PS Kocham Cię", bardzo mi się podobała

    OdpowiedzUsuń
  5. ma ktoś tą książkę odsprzedać? jak tak to bardzo chętnie odkupię !! mój mail: agnieszka.rosinska87@o2.pl

    OdpowiedzUsuń

Baner