niedziela, 8 maja 2011

Mari Jungstedt "Niewypowiedziany"

Wielką fanką Mari Jungstedt nie jestem... Powiedziałabym nawet, że jej książki traktuję bardzo surowo i niestety jestem nastawiona zawsze negatywnie. Na szczęście, mimo niektórych wad, nie rozczarowałam się i myślę że druga część wyszła autorce zdecydowanie lepiej od pierwszej.

W malowniczej Gotlandii policja odnajduje ciało byłego fotografa, obecnie alkoholika żyjącego z renty - Henry'ego Dhlstroma. Ciało zostaje znalezione w ciemni fotograficznej, a głównym motywem zbrodni wydaje się policji duża pieniężna wygrana, zdobyta w czasie wyścigów konnych przez ofiarę. Prowadzone śledztwo do niczego jednak nie prowadzi. Wszystko zmienia się, kiedy zostaje zgłoszone zaginięcie czternastoletniej Fanny. Ku zaskoczeniu śledczych, te dwa wątki łączą się ze sobą...

Niewypowiedziany, to druga z siedmiu książek o Andreasie Knutasie. Polubiłam tego sympatycznego inspektora, żadnego supermena, a bardzo rodzinnego i ciepłego człowieka. Oprócz wątku kryminalnego, autorka raczy nas również historią romansu młodej nauczycielki Emmy i dziennikarza Johana. I mimo, że na początku wydawał mi się zbędna i przeszkadzała mi bardzo, to pod koniec wciągnęła mnie na tyle, że musiałam zerknąć co też się wydarzy w kolejnej części, czyli "We własnym gronie"

Niestety rozczarowało mnie zakończenie. Nie domyśliłam się, wprawdzie zbyt szybko kto zabił, ale końcówka była zbyt oczywista i jak dla mnie nierzeczywista. Sam pomysł ciekawy, ale wykonanie niestety nie.

Ogólnie czyta się dobrze, można bez problemu sięgnąć po książkę nie czytając "Niewidzialnego", ponieważ wszystkie postacie są krótka scharakteryzowane.
Lekka, łatwa i przyjemna historia kryminalna, idealna na chwilkę odprężenia!

9 komentarzy:

  1. Ja jakoś kompletnie nie mogę się do tej serii przemóc. W sumie nie wiem dlaczego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa, chaotyczna okładka. Nigdy nie słyszałam o tej książce, zaciekawiłaś mnie ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. nie oceniaj książki po okładce... ale ta mnie potwornie zniechęca :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie również już okładka jakoś zniechęca...

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie czytam 'Niewidzialnego':) Zachęciłas mnie do sięgnięcia po jej kolejna część:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj zdecydowanie szkoda mi czasu :)
    Jest tyle fajniejszych pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wpisałam na listę bo jestem ciekawa, pewnie dlatego, że podobał mi się serial "Wallander", wiem, że to nic nie ma z tym wpólnego ale Szwecja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cala seria mega!!!!! brakuja mi tylko dwie z dziewieciu ksiazek goraco polecam :) a okladka no coz..... chyba nie po tym sie ocenia ksiazek

    OdpowiedzUsuń
  9. cala seria mega!!!!! brakuja mi tylko dwie z dziewieciu ksiazek goraco polecam :) a okladka no coz..... chyba nie po tym sie ocenia ksiazek

    OdpowiedzUsuń

Baner