środa, 24 listopada 2010

"Skrzydlate świnie" (2010)

Opowieść o grupie przyjaciół z niewielkiego miasteczka pod Poznaniem, Grodziska Wielkopolskiego, których połączyła wspólna pasja: futbol, a właściwie "aktywne kibicowanie piłkarskiemu klubowi". Łączy ich klub, dzieli sytuacja życiowa. Oskar Nowacki (lat 35) właśnie został ojcem. Wraz z bratem, Mariuszem (lat 25), sprzedaje dewocjonalia na terenie Bazyliki w Licheniu. Dziewczyna Mariusza, Basia (lat 22), towarzyszy chłopakom ze względu na miłość do kibicowania i resztki przywiązania do Mariusza, ale przede wszystkim przez fascynację Oskarem...




reżyseria: Anna Kazejak-Dawid
scenariusz: Anna Kazejak-Dawid, Doman Nowakowski




Moi przyjaciele wyciągnęli mnie dzisiaj do Kina na film "Skrzydlate świnie". Nie nastawiałam się na nic specjalnego, w końcu to polski film, ale o dziwo bardzo miło się rozczarowałam...

Przede wszystkim jestem pod wrażeniem, że ten film,ociekający testosteronem, wyreżyserowała kobieta - Anna Kazejak. To ciekawe, kiedy kobieta kręci film o tak specyficznym środowisku jak kibice. Jestem po prostu pod wrażeniem. Wielki szacunek Pani Anno :)

Drugie miłe zaskoczenie... gra Piotra Roguckiego wokalisty zespołu Coma (który bardzo lubię). Bardzo dobrze mu to wyszło :) Wiarygodnie oddał emocje targające Mariuszem.

No i niezapomniane wrażenie... Paweł Małaszyński jak go Pan Bóg stworzył :D Cóż... jestem tylko kobietą... ;)
Podobała mi się też postać Basi... Same sprzeczności - kibolka i organistka w kościele w jednym :)

Irytują mnie z reguły polskie filmy, są powtarzalne i przewidywalne... ten jest inny, dlatego warto się do kina wybrać. Pewnie będziemy słyszeć różne głosy na temat "Skrzydlatych świń", jednym się będzie podobać... innym mniej... Ja POLECAM :)

A na koniec Ja... na meczu mojej drużyny... a co...(wpasowałam w temat), zdjęcie sprzed ponad roku, teraz już niestety czasu i chęci trochę brak :)



I moja ulubiona piosenka Comy...



I teledysk do filmu:




8 komentarzy:

  1. też lubię Comę :)
    A na Skrzydlate Świnie wybieram się we wtorek, ot tańsze bilety u nas ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem go ciekawa :) no i fajnie że kibicka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ah Coma jest świetna a ta piosenka to jedna z najlepszych!Polonia dostała niestety bęcki od Lecha w ostatniej kolejce:( Ruch zresztą też... Na szczęście Górnik uratował honor;) Ja tam kibicem nie jestem, ale regionalnie jestem za śląskimi drużynami;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szablon - dla mnie bomba, kojarzy się z książkami. No i będziesz miała miejsce na inne candy, bo przed mikołajkami szykuje się niezły ruch w interesie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jednak dodałaś notkę o filmie ja też muszę jak znajdę tylko czas

    OdpowiedzUsuń
  6. kinga - Mam nadzieję, że Ci się spodoba ;)
    podsluch - o tak... Coma jest the best ;) Ja wręcz uwielbiam kilka piosenek. Fajnie, że kibicujesz śląskim drużynom. Mam podobny pogląd... tylko jakoś tak Górnika nie lubię... ale Ciii...;p
    Dasia - ja się nie umię przyzwyczaić do niego :(
    Kasia - dodaj coś koniecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Roguckiego widziałam już w kinie w "A na koniec przyszli turyści" i dał radę więc i tutaj nie może być inaczej :) mam zamiar wybrać się na „Skrzydlate świnie” ale ciągle brakuje mi czasu. póki co zadowalam się wywiadami Piotra R. &Pawła N. w Majewskim i Wojewódzkim i za każdym razem mam niezły ubaw :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Małaszyński w tym wydaniu podoba mi się o wiele bardziej niż jako mdły prawnik z Magdy M. ;)

    OdpowiedzUsuń

Baner